Przed przeczytaniem naszych polskich stron, KLIKNIJ TUTAJ, aby rozwinąć ważne informacje na ich temat.

Nasze angielskie i niemieckie strony internetowe zostały napisane i sprawdzone przez nas samych, są poprawne w swoich szczegółach i obecnie zawierają znacznie więcej treści. Wszystkie inne języki są wynikiem połączenia naszej wspaniałej społeczności użytkowników i sztucznej inteligencji. Znowu, większość zdań jest już bardzo dobra językowo.

Jeśli czytasz te strony jako rodzimy użytkownik języka, nadal zapraszamy Cię do pomocy, abyśmy stali się jeszcze lepsi.

Aby to zrobić, stworzyliśmy prosty system. Jeśli coś wydaje Ci się dziwne lub językowo bałamutne, kliknij na przycisk na końcu danego zdania i daj nam znać, bez szczególnego utrudniania sobie czytania. Jeśli naciśniesz przycisk, aby zapisać zdanie, zostaniemy o tym powiadomieni i przejrzymy sugestie.

W tym miejscu znajdują się trzy domyślne ustawienia systemu:

Ale proszę nie zawracaj sobie głowy tłumaczeniem innych stron, nasz proces jest zdefiniowany i dopracowany. Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami, nie krępuj się napisać do nas. Nasza oferta treści będzie rosła powoli, ale systematycznie dla wszystkich języków.

Używanie programu ColorPerfect do przetwarzania obrazów w trybie skali szarości (obrazy jednokanałowe)

ColorPerfect jest również doskonały do przetwarzania obrazów monochromatycznych (jednokanałowych), takich jak skany czarno-białych negatywów. Skanowanie takich obrazów w trybie monochromatycznym jest nawet tym, co zalecamy nowym użytkownikom. Poniżej przedstawiono kilka rzeczy, o których należy pamiętać podczas pracy z takimi obrazami w programie ColorPerfect.

ColorPerfect jest przede wszystkim przeznaczony do przetwarzania obrazów z trzema kanałami koloru (RGB). Kiedy dodaliśmy możliwość przetwarzania obrazów w skali szarości bezpośrednio do programu ColorPerfect, zdecydowaliśmy się traktować takie obrazy jak monochromatyczne obrazy RGB. Ta konstrukcja nie ma wpływu na wydajność tak długo, jak ustawienia kolorów użytkownika są odpowiednio skonfigurowane, ale ma pewną zaletę. Wymagane ustawienia kolorów są korzystne również z innych powodów, które omówimy poniżej.

Wybieranie właściwego profilu skali szarości dla programu ColorPerfect

Aby zapewnić zgodność jasności i kontrastu obrazu podglądu programu ColorPerfect i obrazu końcowego wysyłanego do programu Photoshop, należy wybrać roboczy profil szarości, który wykorzystuje tę samą krzywą odwzorowania tonów (często gammę), co domyślna robocza przestrzeń kolorów RGB.

Jeśli twoją domyślną przestrzenią kolorów jest sRGB, użyj sGray; jeśli jest to Adobe RGB 1998, użyj Gray Gamma 2.2; a jeśli jest to Apple RGB lub ColorMatch RGB, użyj Gray Gamma 1.8. Jeśli domyślną przestrzenią kolorów jest eciRGB v2, proszę zapoznać się z dolną częścią tej strony. Tylko takie dopasowanie używanego profilu szarości i domyślnej roboczej przestrzeni kolorów RGB zapewni, że obraz podglądu w programie ColorPerfect będzie zgodny z obrazem końcowym w Photoshopie.

Zarówno obraz końcowy, jak i obraz podglądu wyświetlany w programie ColorPerfect są renderowane przez program Photoshop. Różnica między nimi polega na tym, że ColorPerfect musi zawsze prosić Photoshopa o renderowanie obrazu podglądu jako obrazu kolorowego, aby umożliwić użycie narzędzi do edycji kolorów opisanych poniżej. Oczywiście, obrazy w skali szarości nie mają wbudowanego dodatkowego profilu kolorów RGB, a zatem Photoshop zawsze powróci do domyślnej roboczej przestrzeni kolorów RGB, gdy zostanie poproszony o wyrenderowanie obrazu podglądu w trybie kolorowym. Wtyczka filtrująca nie ma możliwości uzyskania informacji o domyślnej przestrzeni kolorów, więc nie możemy w prosty sposób skompensować ewentualnych różnic.

Jeśli potrzebujesz wyjścia w określonym profilu skali szarości, który nie pasuje do krzywej tonalnej Twojej standardowej roboczej przestrzeni kolorów RGB, zalecamy przetwarzanie obrazu w odpowiedniej konfiguracji, jak opisano powyżej, a następnie konwersję końcowego obrazu do żądanego profilu skali szarości, gdy obraz nadal ma głębię 16 bitów.

Dostępność i przeznaczenie narzędzi do edycji koloru przy przetwarzaniu obrazów w skali szarości

ColorPerfect nie ukrywa narzędzi do edycji koloru, takich jak system filtrów CC i nasycenie podczas przetwarzania obrazów w skali szarości. Jeśli używasz wtyczki bezpośrednio do obrazów w skali szarości (Photoshop: Obraz > Tryb > Skala szarości), możesz użyć tych narzędzi tylko do oceny, co byłoby możliwe, gdybyś przed wywołaniem wtyczki przekonwertował obraz na RGB. W tym przypadku narzędzia te mogą być użyte do tonowania monochromatycznego obrazu, co jest odpowiednikiem tradycyjnej chemii ciemniowej. Podczas przetwarzania obrazów w skali szarości tylko obraz podglądu jest w kolorze. Tutaj ColorPerfect konwertuje obraz końcowy do prawdziwej skali szarości przed jego wysłaniem.

Narzędzia, które nie mogą być użytecznie stosowane z obrazami monochromatycznymi, takie jak system kalibracji FilmType / SubType / FilmGamma, są generalnie niedostępne podczas przetwarzania obrazów w skali szarości i powinny być również unikane podczas przetwarzania obrazów monochromatycznych w trybie RGB.

Uwaga na temat przełączania między Photoshopem:> Obraz > Tryb > Skala szarości i RGB

Dwa polecenia Photoshopa "Obraz > Tryb > Skala szarości" i "Obraz > Tryb > RGB" są skrótami do polecenia "Konwertuj na profil", z których oba używają predefiniowanych ustawień. Zgodnie z predefiniowanymi ustawieniami w takich konwersjach używana jest domyślna robocza przestrzeń kolorów RGB i domyślny profil skali szarości. Te ustawienia wstępne można ustawić w następujący sposób: Photoshop: Edycja > Ustawienia kolorów.

Jeśli masz skan liniowy i przełączasz się między trybami RGB i skali szarości przed wejściem do programu ColorPerfect, wygląd obrazu nie zmieni się, o ile domyślna robocza przestrzeń kolorów RGB i domyślny profil skali szarości są zgodne z opisanymi powyżej. Jeśli te dwa nie pasują do siebie w ten sposób, skan liniowy będzie traktowany tak, jakby miał określoną gammę i będzie konwertowany do innej krzywej tonalnej lub gammy w oparciu o to założenie podczas przełączania między trybami, efektywnie zmieniając obraz. Oczywiście, dla obrazów w skali szarości może to nie zrujnować kolorów, ale dla spójnych rezultatów powinieneś być tego świadomy.

Uwaga dla użytkowników z eciRGB v2 jako domyślną roboczą przestrzenią kolorów RGB w Photoshopie

Zalecamy, aby użytkownicy konfigurowali Adobe Photoshop do używania eciRGB v2 jako domyślnej roboczej przestrzeni kolorów RGB tylko wtedy, gdy rzeczywiście istnieje ważny powód, aby to zrobić w ich zwykłym obiegu pracy edycji obrazu. Po dokonaniu tego wyboru, wyzwaniem staje się ustalenie równości pomiędzy krzywymi tonalnymi domyślnej roboczej przestrzeni barw RGB i domyślnego profilu skali szarości, zgodnie z wymaganiami powyższego artykułu. O ile nam wiadomo, nie istnieje żaden pasujący profil skali szarości z L* jako krzywą wartości tonów.

Ponieważ w zasadzie nie jest trudno zdefiniować taki profil w skali szarości, stworzyliśmy go dla Ciebie. Jednakże, nie zalecamy użytkownikom, którzy nie polegają na eciRGB v2, aby używali naszego profilu skali szarości, tak samo jak nie zalecamy używania eciRGB v2 jako domyślnej przestrzeni roboczej RGB w połączeniu z ColorPerfect. Możesz pobrać nasz profil skali szarości LStar tutaj. 16-bitowy materiał filmowy utworzony przy użyciu profilu skali szarości LStar można następnie łatwo przekonwertować na dowolny inny profil skali szarości przed przekształceniem go na 8-bitowy.